Ανοικτή πρόσκληση για υποβολή εργασιών σε Ειδικό Τεύχος του Ευκλείδης γ΄. Μαθηματικοί Διαγωνισμοί και Αξιολόγηση στην Μαθηματική Εκπαίδευση

Ε.Μ.Ε

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34>
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 – 3617784 – Fax: 3641025

e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr

Ανοικτή πρόσκληση για υποβολή εργασιών σε Ειδικό Τεύχος του Ευκλείδης γ΄
Μαθηματικοί Διαγωνισμοί και Αξιολόγηση στην Μαθηματική Εκπαίδευση

Η εκπαιδευτική πραγματικότητα για τα Μαθηματικά χαρακτηρίζεται από πολλαπλές προκλήσεις: ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, ποικίλες μορφές αξιολόγησης τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές πλαίσιο, η συνεχιζόμενη και διευρυνόμενη ανάγκη για λειτουργική σχέτιση της μαθηματικής παιδείας με τις κοινωνικές και διεπιστημονικές ανάγκες κ.ά. Οι εθνικοί και διεθνείς μαθηματικοί διαγωνισμοί, καθώς και τα διαφορετικά συστήματα αξιολόγησης, λειτουργούν ως χώροι που συνδέουν με συγκεκριμένες ρητές ή άρρητες οπτικές τη θεωρία, την εκπαιδευτική πολιτική και την πρακτική στην μαθηματική εκπαίδευση.
Σε αυτό το πλαίσιο και με αφορμή τη διοργάνωση της Βαλκανιάδας Μαθηματικών από την Ε.Μ.Ε. το 2026, η Σ.Ε. του περιοδικού Ευκλείδης γ΄ απευθύνει ανοικτή πρόσκληση στην επιστημονική κοινότητα για υποβολή πρωτότυπων ερευνητικών εργασιών, θεωρητικών αναλύσεων, εμπειρικών μελέτων και τεκμηριωμένων παιδαγωγικών προτάσεων με επίκεντρο την μαθηματικούς διαγωνισμούς και την αξιολόγηση στην μαθηματική εκπαίδευση. Δεδομένου ότι οι όροι μαθηματικοί διαγωνισμοί και αξιολόγηση στην μαθηματική εκπαίδευση δύνανται να εννοιοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους, στην παρούσα πρόσκληση στοχεύουμε στην αποτύπωση της ποικιλίας των διαφορετικών προσεγγίσεων και οπτικών για αυτόν τον κρίσιμο άξονα του εκπαιδευτικού συστήματος για τα Μαθηματικά. Ανάμεσα στις ενδεικτικές, μη αποκλειστικές θεματικές περιλαμβάνονται:

  • ­ θεωρητικές, μεθοδολογικές, ιστορικές, επιστημολογικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις
  • ­ συνδέσεις με το ευρύτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο και την εκπαιδευτική πολιτική
  • ­ αναλύσεις εθνικών και διεθνών συστημάτων αξιολόγησης και τον ρόλο τους επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, αλλά και ευρύτερα τον ρόλο τους στα εκπαιδευτικά συστήματα
  • ­ προκλήσεις που σχετίζονται με ψηφιακά ή/και μικτά μαθησιακά περιβάλλοντα
  • ­ εκπαιδευτικό υλικό
  • ­ σχεδιασμός έργων
    ­ διερευνήσεις σχετιζόμενες με ζητήματα συμπερίληψης
  • ­ διερευνήσεις σχετιζόμενες με συγκεκριμένο μαθηματικό περιεχόμενο (έννοια, περιοχή κτλ.) ή/και βαθμίδα εκπαίδευσης
  • ­ απόψεις πρωταγωνιστών (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικοί, γονείς, αρχηγοί και μέλη ομάδων, γονείς κ.ά.)
  • ­ κ.ά.


Η Συντακτική Επιτροπή θα δέχεται υποβολές εργασιών έως και 12/01/2026, ενώ το τεύχος προγραμματίζεται να εκδοθεί εντός του 2026.
Οι προδιαγραφές και η διαδικασία υποβολών περιγράφονται λεπτομερώς στον ιστόχωρο του περιοδικού (https://hms.gr/ευκλείδης-γ).
Για πληροφορίες και διευκρινίσεις, μπορείτε να επικοινωνείτε στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου moutsiosrent@primedu.uoa.gr (Ανδρέας Μούτσιος-Ρέντζος) ή/και andremath@gmail.com (Ανδρέας Πούλος).